Začala súťaž na určenie dodávateľa stavby diaľnice Svrčinovec - Skalité
ČADCA - V súťaži na určenie dodávateľa stavby je polovičný profil diaľnice D3 v úseku Svrčinovec - Skalité. Stavbu, ktorá má dĺžku 12,28 km, by mal víťaz verejného obstarávania stavať viac ako tri roky. Medzi Svrčinovcom a Skalitým bude potrebné vybudovať 24 mostov, tunel Poľana a odpočívadlo.
Predmetom zákazky je vypracovanie projektovej dokumentácie a uskutočnenie stavebných prác pre projekt Diaľnica D3 Svrčinovec - Skalité. Táto stavba sa bude realizovať v polovičnom profile. Celková dĺžka úseku stavby D3 Svrčinovec - Skalité je 12,282 37 km (merané v osi diaľnice). Predmetná stavba je umiestnená v Žilinskom kraji, v okrese Čadca. Na jeho území prechádza katastrálnymi územiami obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité.
Stavba začína tesne pred križovatkou Svrčinovec, kde sa napojí na úsek D3 Čadca (Bukov) - Svrčinovec. V križovatke Svrčinovec bude napojená na existujúcu cestnú sieť - cestu I/11 útvarovou križovatkou, v ktorej bude riešené prepojenie križujúcich sa komunikácií vo všetkých smeroch. Za križovatkou vstupuje do tunela Svrčinovec dĺžky cca 435 m. Úsek k nasledujúcemu tunelu Poľana je vedený na svahoch údolia Čierňanky na okraji zástavby obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, pričom v katastri Čierne je diaľnica čiastočne vytlačená až na hrebeň masívu Valy. V celom úseku diaľnica križuje hlboké údolia miestnych tokov - z významnejších sú to Markov potok, Čierny a Gorilov potok, Čadečka a Rieka. V Skalitom do masívu Poľana vstupuje diaľnica tunelom Poľana dĺžky cca 895 m a na konci sa napája na rozostavaný úsek D3 Skalité - hranica SR/PR. Diaľnica je vedená na svahoch údolia Čierňanky, v ktorom sú umiestnené výrazné územné líniové prvky rieka Čierňanka, cesta I/12 a železničná trať Čadca - Zwardoň, v počiatočnom úseku aj elektrifikovaná trať Čadca - Bohumín a cesta I/11. Celé údolie je zastavané temer súvislou obytnou zástavbou, vybiehajúcou až do priľahlých údolí prítokov rieky Čierňanka, resp. na priľahlé svahy. Okrem ciest I. triedy sú obce vybavené hustou sieťou miestnych účelových komunikácií, z ktorých hlavné tvoria os zástavby obcí a rozvetvované sú do bočných údolí k rozptýlenej zástavbe umiestnenej na svahoch. Poľnohospodárska a lesná pôda, väčšinou patriaca súkromným vlastníkom (a vo veľkej časti v užívaní PD Čierne) je sprístupnená sieťou poľných a lesných ciest.